Laboratorium
Strona główna  ››  Oferta  ››  Laboratorium

SZYBKO POSTAWIONE ROZPOZNANIE, W NIEKTÓRYCH PRZYPADKACH MOŻE URATOWAĆ ŻYCIE !!

W Naszej placówce dysponujemy nowoczesnym sprzętem umożliwiającym niemal natychmiastowe wykonanie podstawowych badań laboratoryjnych krwi, moczu i kału przez 24 h na dobę 365 dni w roku takich jak:

• morfologia
  • biochemia ( ALAT, ASPAT, GGT, AP, KREATYNINA, MOCZNIK, CHOLESTEROL,BILIRUBINA, GLUKOZA, POTAS, CK )
  • ocena rozmazów krwi ( barwienie metodą Dift - Quick) m. innymi wykorzystywane do wykrywania pasożyta Babesia Canis w krwinkach czerwonych, powodującego zagrażającą życiu chorobę odkleszczową Babeszjozę.
  • badanie kału metodą flotacji (pasożyty, giardia)
  • badanie kału (krew utajona)
  • badanie moczu ( badanie paskiem i ocena osadu pod mikroskopem )
  • badania cytologiczne m.innymi wymazów z pochwy i ustalanie terminu krycia
  • wymazy ( skóra, uszy, ginekologia i inne )
  • zeskrobiny
  • biopsje
  • szybkie testy diagnostyczne:

PSY:

• Test CPV/CCV Ag Jednorazowy test diagnostyczny dla psów. Wykrywa antygeny parwowirusa i koronowirusa w kale psów.
  • Test CPC/CCV Giargia Ag Jednorazowy test diagnostyczny dla psów. Wykrywa w kale psów parwowirusa, koronawirusa i Giardie.
  • Test SNAP cPL – szybki test diagnostyczny wykrywający poziom specyficznej lipazy trzustkowej w surowicy krwi u psów
  • Test SNAP 4Dx – szybki i niezawodny test do wykrywania infekcji : Anaplasma phagocytophilum, Anaplasma platys, Borrelia burgdorferi, Ehrlichia canis Dirofi­laria immitis. Są to patogeny wywołujące zagrażające życiu choroby odkleszczowe takie jak: Anaplazmoza, Erlichioza, Borelioza, Robaczyca serca.

KOTY:

• Test VetExpert Rapid FCoV Ag (Coronavirus) jest testem immunologicznym, opartym na metodzie chromatograficznej, pozwalającym na jakościowe wykrycie antygenów koronawirusów w kale kotów.
  • Test FIV AB/FeLV Ag oparty jest na chromatograficznej metodzie immunologicznej służącej do jakościowego wykrywania antygenu wirusa białaczki (FeLV) i przeciwciał wirusa niedoboru immunologicznego (FIV) kotów w surowicy, osoczu lub krwi.

Dodatkowo nasza Klinika współpracuje z kilkoma laboratoriami, dzięki czemu istnieje możliwość wykonania bardziej zaawansowanych badań dodatkowych między innymi takich jak:

• diagnozowanie chorób tarczycy ( niedoczynność, nadczynność ) poprzez oznaczanie poziomu T4, fT4, TSH, cholesterol
  • diagnozowanie chorób kory nadnerczy ( Zespół Cuschinga, Choroba Addisona)
  • oznaczanie hormonów płciowych np. ustalanie momentu krycia poprzez oznaczenie poziomu Progesteronu
  • jonogramy ( Na, K, P,Cl,Ca,Mg)
  • ocena posiewów : antybiogram, mykogram,
  • badania histopatologiczne pobranych wycinków lub biopsji
  • badania nakierowane na zwierzęta wyjeżdżające za granicę
  • biopsje cienkoigłowe

PROFILAKTYKA

• szczepienia ochronne przeciwko chorobom zakaźnym psów, kotów, królików, fretek, gołębi
  • szczepienia przeciwko wściekliźnie
  • szczepienia p-grzybicze
  • szczepienia dodatkowe ( Herpeswiroza psów )
  • badanie przed wyjazdem z kraju
  • badanie przed wystawą
  • okresowe profilaktyczne badanie stanu zdrowia
  • profilaktyka przeciw pasożytnicza
  • odrobaczanie
  • znakowanie

Znakowanie może odbywać się przy użyciu mikroczipów dostępnych w klinice lub przyniesionych przez właścicieli.

Zwierzę po zaczipowaniu jest rejestrowane JEDYNIE w bazie danych naszej Kliniki. To na właścicielu spoczywa powinność zarejestrowania swojego pupila na jednej z ogólnodostępnych stron np.:

www.safe-animal.eu

www.identyfikacja.pl

UWAGA !! Urząd Miasta w Konstantynowie Łódzkim dofinansowuje znakowanie zwierząt należących do osób zameldowanych na terenie miasta.

• wystawianie paszportów i udzielanie niezbędnych informacji dotyczących podróżowania za granicę.

Paszport taki wydawany jest od ręki, jednak uprzejmie prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny i umówienie się na taką wizytę.

Jedynym warunkiem wydania paszportu zwierzęciu jest możliwość jego identyfikacji (mikroczip) Oczywiście istnieje możliwość oznakowania zwierzęcia tego samego dnia.