Rehabilitacja

Czym jest rehabilitacja?
Rehabilitacja medyczna (fizjoterapia) jest ważnym etapem powrotu do zdrowia i sprawności fizycznej zwierząt po różnego rodzaju zabiegach i kontuzjach. Wspomaga leczenie schorzeń układu ruchu oraz przyspiesza gojenie się ran. Jest najskuteczniejsza metodą walki z silnym i przewlekłym bólem, a także służy poprawie kondycji, siły i wydolności zwierząt.

Laseroterapia niskoenergetyczna - terapia ta wykorzystuje światło lasera biostymulacyjnego o niskim natężeniu. Wspomaga naturalne procesy naprawcze organizmu, przyspiesza zrost kości i gojenie się ran. Nie podnosi temperatury tkanek powyżej 1 st. C. Laser działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie oraz przeciwobrzękowo. Stosuje się go m.in. w przypadku naciągnięć mięśni, naderwań, chorób zwyrodnieniowych i zapaleń stawów oraz przy trudno gojących się ranach.

Sonoterapia - terapia ultradźwiękowa ma przede wszystkim działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Działa na poziomie komórkowym. Ultradźwięki to fale dźwiękowe o częstotliwości niesłyszalnej dla człowieka, których dolna granica stanowi 20 000 Hz. Podczas terapii ultradźwiękami wytwarzane jest ciepło. Fonoforeza jest metodą podawania leków przez skórę za pomocą ultradźwięków. Dzięki temu możliwe jest ominięcie ich rozkładu w wątrobie i wysokie skoncentrowanie leku w miejscu docelowym.

Magnetoterapia - metoda działania zmiennym polem magnetycznym o niskiej częstotliwości. Terapia ta powoduje zwiększone nasilenie krążenia i w konsekwencji poprawę aktywności tkanek co przyspiesza jej regenerację. Działanie zewnętrznego pola magnetycznego zmienia stan energetyczny tkanek wywołując działanie m.in. przeciwobrzękowe, przeciwzapalne, detoksykacyjne, obniżające napięcie i naprawcze mięśni, przyspieszające zrost kostny.

Elektroterapia TENS - przezskórna elektryczna stymulacja nerwu. Ten rodzaj prądu działa na zasadzie zahamowania przewodnictwa bodźców bólowych na poziomie nerwów obwodowych. Jest to prąd silnie działający przeciwbólowo, zarówno do zwalczania bólu ostrego, jak i przewlekłego.

Elektroterapia EMS - pobudza mięśnie do skurczu, wzmacnia je, poprawia ich odżywienie i uodparnia na zmęczenie. Ten rodzaj prądu stosuje się w przypadku atrofii mięśni, w przebiegu wielu schorzeń ortopedycznych i neurologicznych, a także wtedy, gdy ruch w stawie jest przeciwwskazany by zapobiec zanikowi mięśni.

Stretching - to nic innego jak rozciąganie mięśni. Musi być przeprowadzane ostrożnie i stopniowo, by nie uszkodzić włókien mięśniowych. Stretching ma na celu poprawę elastyczności mięśni oraz zwiększenie zakresu ruchu w stawach. Rozciąganie ma zastosowanie zarówno w profilaktyce jak i leczeniu kontuzji. Rozciąga tkanki miękkie po zabiegach niwelując przykurcze, polepsza ukrwienie i rozluźnia mięśnie.

+48 42 211-11-03

Akceptujemy płatności kartami kredytowymi

Współpracujemy z firmą MediRaty

Sierpień 2019
P W Ś C Pt S N

Ważne informacje!

Historie choroby wydajemy po wcześniejszym, 24-godzinnym zgłoszeniu, w recepcji od poniedziałku do piątku w godzinach 1000-1800. Odbiór tylko osobisty!

UWAGA!!! ODWIEDZINY ZWIERZĄT W SZPITALU W GODZINACH: 1000-1400 ORAZ 1600-2100.

W dni powszednie, weekendy oraz święta w godzinach 2100-700 obowiązuje taryfa nocna.

W soboty w godz. 1500-2100, niedziele oraz święta w godz. 700-2100 obowiązuje taryfa weekendowa.